Problem med underhållningsprogram på public service

Ennert Lindbergh Januari 7, 2016 Underhållning 28 0
FONT SIZE:
fontsize_dec
fontsize_inc
I denna essä kommer jag att diskutera de olika sätt på vilka offentliga programföretaget, med tanke på kvalitet, skulle ett bättre sätt vara att profilera i den holländska sändningar. Här under årens lopp en hel del diskussion uppstod, särskilt på det politiska området. De offentliga programföretagen tycks förlora en betydande del av deras fasta lojala följande. Detta beror på att dessa public service-företagen drunknar i det omfattande utbud av kanaler och programformat, som på senare år har blivit tillgängliga. Nu är det naturligtvis svårt att tillfredsställa alla. Å ena sidan, de offentliga program måste tjäna sina medlemmar, medan å andra sidan bör spegla hela samhället. Så det finns här en intressekonflikt. Harm Bruins Slot, ordförande i styrelsen för de nya oberoende staterna, talar om en hybrid kontroll över det offentliga programföretaget. Dessutom är det nederländska medielandskapet kompliceras ytterligare av den ökade tekniska utvecklingen, det ger en annan roll public service-sändningar i framtiden. Och naturligtvis finns det fortfarande konkurrenstrycket från kommersiella företag, som har orsakat en förlust av tittarna. Det har upprepade gånger kritiserat hur de offentliga programföretagen har organiserat sig, där det gick främst till innehållet i programmet ?? s. Denna kritik kom från olika positioner. Viktigare tendenser skulle missbedömde, en har alltför ofta visat copycat och framgångsrika formler sänds i en lång rad, som de ofta snabbare än nödvändigt kommit till ett slut. Nu är det naturligtvis sant att public service-program från en regering-set företagens syften, som man har vissa begränsningar. Men ändå skulle ligga i linje med detta syfte, naturligtvis, så mycket som möjligt allmänhetens behov.
I denna essä kommer jag att diskutera de olika sätt på vilka offentliga programföretaget, med tanke på kvalitet, skulle ett bättre sätt vara att profilera i den holländska sändningar. Här under årens lopp en hel del diskussion uppstod, särskilt på det politiska området. Jag ska därför fokusera på de olika debatter mellan de olika politiska partierna, som syftar till omorganisationen av den offentliga sektorn, som jag också tar hand om de intressen som de olika intressenterna. Eftersom just av debatt och diskussion, är det offentliga programföretaget i en önskad sätt att anpassa sig till samhällets behov. Men innan det kommer jag kommer att vara i första stycket första kort diskutera utvecklingen och organisationen av offentliga sändningar. Detta är nödvändigt för att få en helhetsbild av det offentliga programföretaget. Jag kommer att förklara detta kort framför de kommersiella programföretagen att ta reda på om några skillnader. Då kommer jag att diskutera den tekniska utveckling som radikalt kan förändra medielandskapet i framtiden. Slutligen vill jag diskutera olika debatter med underliggande positioner, som ägde rum runt den offentliga sektorn, där jag kommer att fokusera på den mycket debatterade underhållning kategori. Och kategorin underhållning, kommer jag också att knyta mycket diskuterade begreppet kvalitet, eftersom denna fråga har uppstått under årens lopp, mycket diskussion. Men nu ska jag, som jag sa, första skissa en introduktion till nederländska medielandskapet.

Utveckling och organisering av public service-sändningar

En public service-företag är ett programföretag bör fortsätta det gemensamma bästa där programföretaget har en god sak snarare än ett kommersiellt syfte. Det är inte vinst, vilket är fallet med kommersiella programföretag. Detta är också en viktig skillnad i privat. Gerard Hulshof, det första nätverket manager i Nederländerna 1, formulerade skillnaden mellan offentliga och kommersiella programföretag i en kortfattat sätt; ?? ?? S public service-företagen gör program för offentliga och kommersiella programföretag göra program ?? s kunder, deras annonsörer ??. Ofta offentliga program måste utveckla en uppgift som införts av regeringen för att vissa programformat som passar in i visionen att regeringen har i åtanke. Regeringen sätter samtalstid tillgänglig för oberoende sändningar, såsom AVRO, NCRV och VARA mängden samtalstid beror på antalet medlemmar. De offentliga programföretag finansieras genom licensavgifter och reklamintäkter i STER. STAR grundades 1965 och har sedan dess varit målet att erbjuda företag en möjlighet att annonsera på nationell tv. I allmänhet är de offentliga program ägna mer tid åt saker som konst, aktuella frågor och kultur. Så ta hand om en ?? s program med en pedagogisk karaktär, i kommissionens Public Broadcasting, en av de viktigaste uppgifterna för offentliga sändningar. Mittemot är de kommersiella program till sin programplanering som i allmänhet är mer fokuserade på saker som underhållning, filmer och sport.
Holländsk tv har funnits sedan 1951. Innan dess fanns redan en radiosändningar system, som delades in i fem sändningar: AVRO, KRO, NCRV, VARA och VPRO. Med tillkomsten av TV 1951, dessa programföretag fortsätta att existera. Sändning expanderade sitt arbete från radio till tv. Varje enskild programföretag representerade en viss befolkningsgrupp med motsvarande ideal. Föreslog emellertid regeringen, utöver de enskilda sändningar, också ett krav på samarbete. År 1951 anslöt sig till programföretag därför NTS. NTS programföretag började arbeta tillsammans för att fördela samtalstid för att samordna programmen och dela resurser. Senare skulle passera denna sändning tillsammans med NRU i NIS.
Under de första åren av TV var greppet från regeringen på programmeringen mycket stor. År 1967 regeringen genom Broadcasting utrymme för ett öppet system, där nya programföretag att sända parallellt med befintliga programföretagen. Programföretag valde en mer populär programmering som inkluderade många serier, filmer och underhållning. Dessutom försökte de skapa en populär metod genom att växla allvarliga ämnen med mild ?? ??. Målet var att göra det mesta av programmet ?? är så lätt att smälta att de skulle fängsla en stor publik. Detta var nödvändigt, eftersom fler och fler människor klamrade sig fast vid programföretag egna kolumn. År 1991 har sitt ursprung i Nederländerna officiellt det dubbla systemet, vilket säkerställt att det finns flera kommersiella stationer nu kabel kan föras. Under 2000 koncessionen har fastställts, vilket ger en förbättring av styrkan i public service. NOS är när ensamförsäljare inrättas för att övervaka alla programföretag av de offentliga programföretagen. Det såg ut på huruvida de mötte mandatet; ger en hög kvalitet och mångsidig programmering som förutom en bred publik särskilda målgrupper inom den holländska befolkningen lyckades nå. Regeringen hade som utgångspunkt för att ge en mångsidig och pluralistisk media erbjudande som oberoende, hög kvalitet och även skulle vara tillgänglig.

Den tekniska utvecklingen

I rapporten från Vetenskapliga rådet för regeringspolitik visar att mediepolitiken inte längre vill fokusera på de olika medierna, inklusive Internet, radio och press. I framtiden måste det gälla det sätt på vilket hela medielandskapet ger befolkningen i offentliga funktioner som den allmänna opinionen, nyheter och kultur. Det skulle vara mer för att hantera funktionerna i media, därav titeln på rapporten fokuserar på jobb ?? ??. Nu det är ett specifikt syfte med public service. I framtiden, som kommersiell media formar offentliga funktioner kan och bör ta. I denna process är det inte bara den offentliga programföretag fler som håller arbetar med detta. Denna process kallas distribueras public service och börjar hela Europa i teorin ta form, medan marknaden fortfarande i praktiken. Här först med att lansera dem från den nederländska TV-system kan därför vara ledande i Europa. Men även om denna process har ännu inte omsatts i praktiken, det är i alla fall allt talade om kommersialisering och internationalisering av medievärlden.
Men det finns i detta avseende också tala om en annan viktig process, nämligen att utveckla tekniker som gör det nuvarande sändningssystem att förändras avsevärt. Denna process är naturligtvis, har redan påbörjats. De nya medierna allt oftare efter alla uppgifter av traditionella medieformer. Utvecklingen såsom mobiltelefoni, Internet och digital-tv ger tillstånd för en ny medievärld. Både institutionellt och individuellt. På nästan alla mobiltelefoner är numera en digitalkamera finns, alla är så kan generera nya bilder. Tänk på den stora mängd amatör film som uppstod efter attentaten i New York och efter flodvågskatastrofen i Asien. Vem som helst kan skjuta när som helst nya bilder, som i vissa fall kan faktiskt användas av programföretag i deras program ?? s. Den stora mängden nytt material går, innehåll och eventuellt också avgöra kvaliteten av nyheterna ?? s. I själva verket finns det gott om val från ett brett urval, som sätter programmerare i ett mycket gynnsamt läge. Enligt Christine Geraghty kvalitetsbegreppet är också en faktor i diskussionerna om riktlinjerna och subventioner.
Antalet kanaler som vi får har exploderat de senaste åren och denna ökning fortfarande pågår. Så det var under de första åren av TV visade endast två stationer, medan detta antal sedan 1988, när den tredje offentliga kanalen gick på luften, snabbt ökat med kommersiella stationer som RTL 4, RTL 5, SBS6 och Veronica. Dessutom kommer även många utländska kanaler, som vi kan få via kabel eller satellit i våra vardagsrum. Avstånd är inte längre relevant. Här den tidigare nämnda processen för internationalisering av medievärlden. Vi kan via satellit, men nu även via internet även TV-kanaler som Real Madrid får TV. Skillnaden mellan de olika distributionskanaler genom tillkomsten av Internet och digitaliseringen kommer att blekna.
Vad vi måste fråga är vilken roll offentliga etermedier i så ?? s tv-landskapet bör spela. Naturligtvis spelar, förutom till den tekniska utvecklingen, också massor av annat arbete i utvecklingen av en mediepolicy. Tänk ekonomiska och sociokulturella faktorer. Men jag kommer inte att uppehålla mig vid i denna essä. Det är inte nödvändigt. Det är dock viktigt för resten av denna essä jag har kort angett att tekniken gör det möjligt för osäkerheter i att bestämma en mediepolicy som är avgörande för en period av så ?? s fem till tio år. Naturligtvis är det fortfarande möjligt i ett senare skede för att göra ändringar, men det är viktigt att få så mycket som möjligt i förväg klarhet om framtiden för medierna. I det följande kommer vi, enligt flera debatter, som särskilt med underhållningsprogram ?? s också se att det inte är lätt att ta ställning i en fråga som fortfarande är relativt oklar och okända. Positioner kan relativt enkelt sättas i perspektiv med samma vaga uttalanden och skälen initialt till en viss ståndpunkt. Men i slutändan kommer det att vara uppenbart att, bara genom att debattera obskyra saker kan få mycket mer klarhet. Debatt är en viktig del av vår demokrati.

Kvalitet i TV ?? s

Kvalitet är ett mycket omdiskuterat ämne i TV studier. Men även på det politiska området är omdiskuterat. Det är här särskilt om kvaliteten på TV ?? s public service. Eftersom; ?? Den navelskådande Hilversum skulle ens gå att göra det för mycket hörbar och synlig brist på kvalitet ??. Kvaliteten av den statliga televisionen har minskat på grund kommersiell television blev dominerande, så det är sagt. Av detta följer att de offentliga program är sakta men säkert omfattas av reglerna för handeln. TV-betyg har en betydande inverkan på valet av ämnen och perspektiv. ?? I nuvarande praxis public tv betyg är visserligen lätt att mäta, men det är mycket tveksamt om att uppnå höga betyg inte på bekostnad av pluralism eller kvalitet ?? exempel, enligt den centrala planeringsbyrån. Kvaliteten på det offentliga programföretaget mäts inte i saker som STAR betyg eller intäkter, utan snarare i uppskattning siffror, publik räckvidd siffror, sjunkande eller ens stigande antal medlemmar som sänder föreningar och tillhörande feedback.
Debatterna visade att alla har en åsikt om vad som utgör kvalitet. Enligt en, har kvaliteten på programmet ?? s public service-sändningar minskade, enligt andra allt är inte så illa, och vi ska vara stolta över vårt offentliga systemet. Yttrandena varierar. Men vad kvalitetsbegreppet exakt innebär är inte helt klart. Enligt Geoff Mulgan är diskussionen kring kvaliteten ?? ett slagfält av yttranden och argument ??. Genom att debattera på kvalitet kunde slutligen utvecklat teorier om kvalitet, säger han. Yttrandena från tittarna är mycket viktiga indikatorer här. ?? Det lustiga om kvalitet är att vi faktiskt inte vet vad det är ??, säger Jan van Cuilenburg, professor i kommunikationsvetenskap vid universitetet i Amsterdam. Men, hävdar han att vi, när vi talar om kvalitet, väldigt mycket tillsammans kommer överens om, särskilt när det gäller frågor som objektivitet, kontradiktoriskt, noggrannhet, relevans och öppenhet, allt som vi förknippar med kvalitets-tv. WRR rapporten hävdar att varje funktion ska bedömas av separata kvalitetskriterier. Flera funktioner är faktiskt värderas olika, inte alla funktioner innehåller samma värden. ?? Varje vy eller syfte för med sig olika uppfattningar om kvalitet ??. Så det är mycket svårt att ta ställning i debatten om kvalitet. Enligt många är nyheterna, tillsammans med bakgrunds sektioner, kärnan i kvalitetsbedömning av tittarna. Dessa är de kategorier som ofta citeras när man talar om kvalitet tv ?? s. Det faktum att NOS 08:00 nyheter för många människor är sakralt, är ett exempel. Det framgick också av mycket den senaste forskningen att 68% av den nederländska befolkningen NOS nyheterna hittar den bästa och mest objektiva nyheter. Hos ungdomar eller trettio år denna andel var ännu 70%. Objektivitet är därför viktigt. För underhållning kategori, vilket jag kommer att utveckla ytterligare i nästa avsnitt, är fortfarande helt olika värden. Denna kvalitet bedöms genom marknadsmekanismen; vad folk vill se är anses vara kvalitet. Och det är inte vad ses försvinner oåterkalleligen. Värdena gäller för ett program som nyheter, här är därför inte tillämplig.

Debatter om framtiden för media

Som svar på rapporten från WRR sekreterare för Media frågor Medy van der Laan sade att public service måste kunna identifieras och förutsägbar. Detta innebär att man bör i detta skede att veta vilket program ?? s man kan förvänta sig när du slår på de offentliga kanalerna. Under 2008 bör sätta förändringar och utveckling i praktiken, eftersom de nuvarande avtalen löper ut under det året. Programföretagen måste väder program ?? s kommer att göra som passar deras supportrar. Det är då särskilt yttrande baserat program ?? s. Detta skulle göra det möjligt offentliga kanaler för att differentiera sig från den ständigt växande utbudet av både radio och tv.
Enligt WRR, är det viktigt att mängden underhållning bör vara mindre än vad som nu är fallet. Entertainment är en kategori som i historien sjön hör till de kommersiella program än de offentliga program, vilket framgår av en tidigare historisk forskning i genre skift på holländska TV. Men om det måste betyda att underhållningskategorin, och allt som kommer in här titta, nu helt ur public service-företaget ska försvinna är fortfarande tveksamt. Eftersom underhållning genre som bidrar till att uppnå andra funktioner. Och dessutom underhållning skulle också reklam meddelanden kan lämnas till andra stationer. Men på den här kursen, finns åsiktsskillnader.
Hur man hittar en MP Atsma i CDA att public service-företagen bara ska fortsätta att ge underhållning. Han konstaterar också här att när annonserna försvinna på public service, att det sparar årligen så ?? s euro 200 miljoner i intäkter. Inte oviktigt så. Enligt WRR, kommer allmänheten programföretag vara ingenting utom saker som bra, oberoende nyheter och bakgrundsinformation, kompletterat med konst och kultur kan avge. Som nämnts Atsma inte håller med om detta, medan VVD MP Orgu av den positionen exakt. ?? Vi måste med offentliga medel för att sända program ?? s där de kommersiella stationerna har också ett intresse. ?? Saker som spel och fotboll, de sändningar år många miljoner euro ?? s kostnad, för att ge plats för särskilda program ?? s med en informativ och pedagogisk karaktär, i enlighet med det ursprungliga syftet med public service. Det anges att bristen på nettoresultatet av försvinnandet av reklam måste tas emot av sändaren Nederländerna 3 höjning. D66 instämmer också i påståendet att de offentliga programföretagen inte behövde konkurrera med kommersiella programföretag, men att man bara har att ta itu med producera kvalitetsprogram ?? s. Programföretagen stöder kärnan i WRR rapporten; att man bör koncentrera sig på sociala funktioner. Men de är rädda för att utbudet av funktioner blir alltför splittrad, så att alla medborgare i ett individuellt sätt måste kontrollera sin information. Och det är inte i idén om public service, som har just delade erfarenheter och obligations sinne. Och med en splittrad leverans, är detta inte möjligt.
Medy van der Laan har dock en viktig skillnad i kategorin underhållning. Denna skillnad består främst av underhållning som ett mål och i andra hand av underhållning som ett sätt att tjäna en högre informativ. Speciellt med de kommersiella kanalerna, får vi många program ?? s från den första kategorin emot. Tänk såpoperor som goda tider, dåliga tider Som världen vänder och. Men program som BIG BROTHER ?? s och de senaste Dancing With The Stars omfattas. Målet här är uppenbart nöje, utan en djupare utbildnings- eller informativ karaktär. Den andra kategorin ser vi oftare i offentlig tjänst, där program ?? s som per sekund POINTER och TEN för språk tydliga exempel på detta. Entertainment är här för att tjäna högre informationssyfte.
Men, som Paul Rutten, tidigare sekreterare i umgänget Public Broadcasting, med rätta, som bestämmer vilka program som nu ?? s faller under vilken kategori? Vilka egenskaper eller egenskaper i ett program format intresse i formatet? Kort sagt, som avgör när underhållning är ett mål eller ett medel? Det är en svår fråga. Också i WRR rapporten ingen fast tydlig definition av vad underhållning bör innebära. Rutten säger också att stora grupper inom våra befolkningsfrågor som traditionella nyheter och informativa program ?? inte alls s hitta intressant, som han genast ansluter att dessa människor ?? s program ska kunna titta på public service som de finner sann verkligen intressant. Det är verkligen ett allmänintresse, eftersom dessa grupper hör till den holländska samhället. Detta kan sedan program ?? s som initialt kommer inte direkt förknippas med public service. Han finner därmed också att public service-företagen bör fortsätta att erbjuda underhållning, annars stora grupper kommer att ignoreras av samhället. SP delar också denna uppfattning. Programföretagen använder argumentet att de informera sig mer sent i många fall genom visuell storytelling än genom torra och informationstexter. Dessutom, enligt Bas Heijne, en journalist för tidningen NRC Handelsblad som underhållning ikoner som Ivo Niehe och Linda de Mol, inom konst och kultur uppväcka många fler människor än de specialdesignade offentliga program ?? s. Det är i många fall inte gå till negativa värdeomdömen om vissa program ?? s passera. Vi måste gå in i debatten för att slutligen avgöra hur vi vill se public service-sändningar i framtiden.

Slutsats

Som sagt på public service-företaget alltid varit en intressekonflikt. De måste tjäna sina medlemmar, medan de bör också återspegla hela samhället. Det visar sig att detta inte är lätt. Absolut inte nu medielandskapet som drastiskt förändras. En viktig del av denna förändring, förutom ekonomiska och sociokulturella faktorer, är den del av de tekniska framstegen, som verkligen äger rum under de senaste åren, i stor skala. Framtiden för denna utveckling leda till osäkerhet i framtiden, särskilt i fastställandet av en mediepolicy. Därför är det inte lätt att ta en position i en prekär situation. Att välja en position ofta baserade på tillgänglig kunskap om en viss situation. När den kunskapen expanderar, genom exempel, att diskutera med varandra, kommer förändringar i dessa positioner vara resultatet. Det är därför viktigt att alla inblandade ska gå in i debatten, parterna att ge sig själva klarhet som möjligt.
Vad vi kan konstatera av det föregående att både anhängare och motståndare till resultaten av WRR. Det finns alltså en debatt om hur den ska gå vidare. WRR rapporten huvudsakligen förkastas i parlamentet av parter att allmänheten programföretag skulle vilja lämna det som det är nu, medan parterna för innovation är sant positiva rapporten behandlar. Genom att utbyta åsikter om mediepolitik, alla parter närmare varandra. På detta sätt kan framtiden för public service bättre kartläggas.
  Like 0   Dislike 0
Kommentarer (0)
Inga kommentarer

Lägg till en kommentar

smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile
Tecken kvar: 3000
captcha