Kan en kvinna att tala i församlingen / kyrkan?

Mycket har skrivits, sagt och argumenterade om kvinnan i kyrkan. Inte bara av män, men också kvinnor själva. Kan en kvinna talar i tjänsterna eller som de förblir tysta? Det spelar ingen direkt roll vad jag tänker på det, men som en kristen som vill leva i enlighet med vad Bibeln säger, är det viktigt att ta reda på var traditionen bestämmer min vision. Vad är egentligen, jag vill klargöra i den här artikeln.

Kan en kvinna pastor i en kyrka vara?

I konservativa kyrkliga kretsar denna fråga kommer vanligtvis att vara negativ. En kvinnlig pastor som är ganska mycket som att svära i kyrkan. Omöjligt. En kvinna i predikstolen strider mot Guds ord! Det är fel, det är syndigt.
Men är detta uttalande eller från Bibeln för att göra Guds Ord, hårt? Finns det i Guds Ord att Herren förbjuder det?
I 1 Korintierbrevet 11 anges följande:
  • vers 4) Varje människa beder eller profeterar, med huvudet täckt, vanärar sitt huvud;
  • vers 5) Men varje kvinna som ber eller profeterar med avslöjats vanärar sitt huvud, ty det är en och densamma som om det skär sin sanna.


Nu här är naturligtvis först och främst om hur människor i samhället som en man eller kvinna klänningar eller hur håret klipps. Men man ska behöva vara uppmärksam på vad män och vad kvinnor i samhället gör. Vad gör de under gudstjänsten?
  • Mannen: han ber och han profeterar,
  • Kvinnan: hon ber och profeterar.

Talar vi om dyrkan, nästa fråga?
Ja, verkligen. När man tänker annorlunda om kläder eller frisyr, säger Paul:
  • V.16) Men om någon verkar vara omtvistad, har vi ingen sådan anpassningsbar, varken Church of God.


Kort sagt: Varje man och varje kvinna kan be och profetera i mötet, men kläder och frisyrer vi slåss inte i kyrkan, är att vår vana.

Vad betyder Paul detta nu med profetian?

1 Kor 14: 3) Men den som profeterar talar till män till uppbyggelse och förmaning och tröst.
Enligt marginalia profe förklara. I formuläret för att bekräfta ministrarna i Word sägs bland annat att det är en uppgift för prästen att: utbilda, komfort, straffa. Samma så vad Paulus betyder profetera nedan.
Slutsats:
Både män och kvinnor har rätt att komma in i sammansättningen av församlingen i bön och får predika. Det finns i Bibeln inte hittas om motsatsen.

Men vad som händer i kyrkan praktiken?

Finns det att hitta en kommun som arrangerar dyrkan till de bibliska regler?
Vanligtvis finns det i kommunen bara en man som kan profetera.
Vad har varit den Pauline regeln att alla kan bidra till dyrka som anges i 1 Kor 14:
  • vers 26) När ni kommer tillsammans, har varje sak en psalm eller en undervisning etc.

Det ser väldigt mycket att vår tradition är starkare än de bibliska föreskrifter. Faktum är att vi har helt enkelt en bit av Bibeln som värdelösa och helt olämpliga ur spel.
(0)
(0)

Kommentarer - 9

Detta för att underbygga Guds utnämning av män som ledare i kyrkan, "Låt en kvinna i stillhet med all underkastelse, att få undervisning, men jag lider inte en kvinna att undervisa eller ha auktoritet över en man. De måste hålla tyst. För Adam blev ju först skapad och sedan Eva. Och Adam var inte bedragen, men kvinnan blev bedragen var i överträdelse. " "Som i alla kyrkor helgon Kvinnor måste tiga i kyrkorna, ty det är inte tala om, licensierad hår men bör vara underordnad, som lagen säger, och om de vill lära sig något, de behöver sina män hemma. be om klargöranden, eftersom det är en skam för en kvinna att tala i kyrkan ".Vi märker tre specifika begränsningar som diskuteras separat: i stämman skall vara tysta kvinnor, bör de inte undervisar män, och de borde inte auktoritet över män voeren.In mötena Kvinnor måste tiga "Kvinnorna bör tiga i kyrkorna. För det är inte tillåtet att tala, men måste vara i underkastelse, eftersom lagen säger och om de kommer att lära sig något, borde. de frågar sina män hemma förklaring till det är en skam för en kvinna att tala i kyrkan ". "Låt en kvinna i stillhet med all ödmjukhet" .Aangezien män är ansvariga, kvinnor bör inte undervisa eller leda när män är närvarande. För att stödja och för att undvika eventuella missförstånd, ledare av män, kvinnor specifikt befallt i mötet för att zwijgen.Dit gäller inte sjunga tillsammans, eftersom kvinnorna inte utövar ledarskap eller myndighet utan följa bror som leder församlingen. Men det vore fel för en kvinna att sjunga solo eller hebben.Vrouwen del ledning av låten inte att undervisa män.

God morgon, skulle Intressant onderwerp.Ik här vilja svara. Bibeln är i själva verket klart i 1 Korintierbrevet 14, med motivet: "Ordning i mötena", verserna över 26 t / m 40.Want Gud är inte en gud för förväxling, utan fridens, som i alla kyrkor helgonen . Att era kvinnor tiga i kyrkorna, för det är inte tillåtet att tala, men de är befallda att vara under lydnad som också säger lagen. Och om de kommer att lära sig någon sak, låt dem fråga sina män; ty det är en skam för kvinnor att tala i kyrkan. Är Guds ord ut från dig? Eller har det kommit att du bara? Om någon tror att han är en profet eller andlig, låt honom inse att de saker som jag skriver till er är Herrens bud. I vers 33 säger: "Ty Gud är inte en gud för förväxling, utan fridens, som i alla kyrkor helgonen." Och i nästa vers är därför: "Låt era kvinnor tiga i kyrkorna, ty det är inte hennes tillåts att tala, men de befalls att vara under lydnad som också säger lagen. "vänliga hälsningar

Gud är mycket tydlig: 1 Kor 14:34 t / m 38: Som i alla församlingar helgonen, bör kvinnor tiga i kyrkorna, för det är inte tillåtet att tala, men måste vara i underkastelse, som lagen säger. Och om de vill lära sig något, bör de fråga sina män hemma förtydligande; ty det är en skam för kvinnor att tala i kyrkan. Eller är Guds ord har sitt ursprung med dig? Eller är det bara du uppnått? Om någon tror sig vara en profet eller andlig, låt honom inse att vad jag skriver till eder är Herrens bud. Men om någon inte erkänna detta, är han inte igen "

Kära vänner, jag vill ha en tydlig argument att komma till wweten huruvida kvinnor bör predika eller niet.Als voruwen inte tillåtet att predika, vem ger styrka och visdom nu preken.Is i kommunerna samma vilja God.Ik heromtrent klarhet, kan någon hjälpa mig och jag bryr mig inte och slutsatser mensen.Dank U.

Vers 34 vända? Kvinnor bör tiga i församlingen ... det är klart som dagen!

Trevligt att du har svarat och debatten fortsätter! smile Skulle bara vilja svara på vad du säger nedan. Kom tillbaka medan en bra grund mot WJ OUWENEEL som han fortfarande undersöker dessa frågor djupare. Det är en reaktion på boken Kvinnor i Kristi kyrka: George och Dora Winston.Teksten som 1Ko11 116 och 1Tm2: 11V. Ordet gyne i innebörden av gifta kvinnor måste tas, jag kan inte acceptera i alla fall. Här undervisning i 1Tm2: 11V. Jag tror i själva verket berövas sin styrka, och att påståendet att kvinnan här för den gifta kvinnan och mannen är hennes make. På detta sätt texten har ingen betydelse för den kommunala funktion mer; det är där bara för att finna att kvinnan inte spelar chefen för sin egen man. Nu skulle jag först vilja veta hur många kvinnor som söndag till söndag i kyrkan minister Ordet, hemma tyst, med all underkastelse genom att instruera sina män lämnar. För att ta det på allvar? Kan man verkligen som hanterar text? Och då har jag inte ens nämnt det faktum att det inte finns några bevis i det här kapitlet är att det grekiska ordet för kvinnan här gift kvinna bör betyda, mer än män vs. 8 eller kvinnor vs 9 gifta män eller kvinnor bör vara. Naturligtvis finns passager i Nya testamentet där Gyne gift kvinna innebär, som i vårt språk innebär ofta kvinnor hustru. Men det måste alltid vara klar av sammanhanget, till exempel. På grund av detta slag eller på annat sätt. Om den vanliga betydelsen av Gyne gift kvinna skulle vara tillägg skulle "gift" i RM7: två meningslös. Även i en plats som 1Ko11: 3 är inte säkert att Gyne gift kvinna betekent.Voor mig är påståendet att det 1Tm2: 11V beslutar om gift kvinna och förhållandet med hennes egen make skulle behöva gå, lika extrema och osannolik om påståendet att kvinnor inte ens får inte ge någon form av skriftlig utbildning, men inte män alls. Den första påståendet är helt enkelt ogrundade. Den andra anmärkningen är helt enkelt i strid med HD18: 26 där Priscilla och Aquila Apollos förklara Guds väg. Om jag äger mina tankar om 1Tm2: 11V. kan ge - men jag ger min förklaring som bättre - då skulle jag föreslå att kopplingen mellan lärande och auktoritet tyder på att det är den auktoritativa form av lärande som vi hitta en lärare eller mästare, som Kristus eller Paul säga var, eller ens en övervakare eller Timothy på delegation av aposteln. Kristus är det tydligaste exemplet på en lärare som talade med auktoritet och därmed lärjungar samlades runt honom. Med andra ord, om detta är rätt strategi, skulle Paulus säger här att det skulle vara olämpligt om en kvinna skulle ge denna typ av utbildning som hennes åhörare till studenter skulle göra, vilket skulle göra det möjligt auktoritet över dem uitoefenen.Voormij personligen är denna förklaring av Mycket vanlig gammal biblar och välgrundade. Det är fortfarande en svår fråga där ibland människor kan trampa sina tår. Men jag vill ha det så säga att det finns absolut ingen bibliskt rättfärdigande för att låta tala om kvinnor där män är på, därför skiljer sig från Bibeln där det praktiseras komma ner! Varje svar jag får från olika människor om en föreställning om en bibel att du också kan tvivla på om det är rätt .Btw jag reagerar inte bara för att reta några lika läckra skriver Gul! Jag vill bara att radikalt med Guds Ord för att hantera även om det betyder att jag har mina ideal / värderingar bör utgöra tillbaka till hur Gud vill det. Att en man en tjänare ledarskap / prästadömet har sin familj, hans hustru stödja honom i det så att de hörde Bibeln är också bra till höger som Gud skapade det och därför inte tala / undervisa ovein det med sina män!

Svar: Om du en Korinthierbrevet 14 vers 34 och 35 läser, då det verkar som alla kvinnor bör förbli tyst, men i vers 35 visar att det är en kvinna som är gift och därför bör be hemma hennes make att förklara . Enligt min uppfattning är detta ett äktenskap råd: Om din man säger något i tjänsten, och du är där som hustru oense, eller om du vill förklara att vad han säger, så ska du göra det Thusi. Slutligen är det inte bra för ditt äktenskap om du sätter honom öppet i mötet dåre, som är lelijk.Ook i Efesierbrevet 5 går tillbaka till ett äktenskap relation: så har kvinnor i alla avseenden auktoritet sina män erkennen.Alleen Adam inte kommer från kvinnan, men efter att alla män födda av en kvinna. :-) 1 Timoteus 2 vers 11, är det, jag trodde det enda text där det framgår att alla kvinnor bör vara undergiven för alla män, gå de andra texterna Alltid ett äktenskap relation.

Intressant bygga den här artikeln Gul. :-) Kom inte riktigt samma conclussie ... På tal om kvinnor: 1 Korintierbrevet 14 vers 34 Som i alla församlingar helgonen, bör kvinnor tiga i kyrkorna, för det är inte tillåtet att tala, men måste vara i underkastelse, eftersom lagen zegt.35 Och om de vill lära sig något, bör de fråga sina män hemma förtydligande; eftersom det är en skam för en kvinna att tala i gemeente.Gezag av kvinnor till män: NBG51Efeziërs 5 vers 22 Hustrur, underkasta sig din man så där Herrens, 23 eftersom en man är sin hustrus huvud liksom Kristus chefen för kyrkan, kroppen han har räddat. 24 Och som kyrkan erkänner Kristi auktoritet, kvinnor i alla avseenden har myndigheten om sina makar erkennen.Kleding av män och kvinnor: NBG1 Korintierbrevet 11: 7 En man bör inte omfatta huvudet, eftersom han är den bild och ära Gud. Dock är kvinnan härlighet människan. 8 Kvinnor som pastor / äldre / diakon: NBG511 Timothy 2 vers 11 En kvinna bör fullständig underkastelse och dokument; 12 Jag kommer att ge henne så att hon själv inte undervisa eller ha auktoritet över män; hon måste vara tyst. 13 För Adam skapades först och sedan Eva. 14 Och Adam blev icke bedragen, men kvinnan; de brutit Guds befallning. 15 De kommer att sparas eftersom hon bär barn om hon är att fortsätta i tro, kärlek och ett helgon, dämpad levenswijze.Ben undrar om du har vad som kan.Mvg Nick H

Jag visade texten, visar att kvinnor tillåts att tala, be och profetera talar. I vers 34 säger att kvinnan måste be sin man hemma. att göra dessa tysta kommando så har kvinnan och hennes make. Eftersom de bara kan be och profetera måste göra det så gjorde hennes attityd gentemot sin make. Om hennes make skulle becvragen i mötet eller kritisera skulle skada hennes äktenskap. Då bättre vänta tills de kommer hem till sin man kan be om klargöranden. Jag sparar texten så gör det inte.

Lägg till en kommentar

smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile
Tecken kvar: 3000
captcha

Se Också