Bokrecension: Frost tinar ?? Rabbi Ies Frost

Härje Källström December 27, 2015 Miscellanea 1 0
Den brobygge rabbi Ies Frost har släppt en bok i 2009 med titeln "Frost tinar." Boken innehåller kolumner som tidigare släpptes i den judiska tidningen. Boken innehåller också så kallade iezegrammen, alla typer av kvicka ordlekar. Speciellt den sista delen av boken är roligt att läsa. Kolumnerna är samtidigt lättsamma men ändå djupa skapelser. Alla berättade från en judisk perspektiv.

Data

• Titel: Frost tinar
  • Författare :. Rabbi ing Ies Frost
  • år: 2009
  • Utgivare: Amphora Books
  • ISBN: 978-90-6446-060-9

Innehållet i boken "Frost tinar"

kolonner
En ortodox rabbin kan förvänta dig vid första kolumnerna som är extremt religiösa. De flesta av kolumnerna i denna bok har en religiös synvinkel, men är mycket vanliga och ofta irreligious: Dana International, Ajax, Big Brother, Good Times, etc. Men det kan också skrivas på dessa frågor med ett religiöst perspektiv. Inte för inte är hela skapelsen Gud skapade och var det kommer från honom. I en av iezegrammen skriver Rabbi Vorst att även i ordet evolutionsteorin, visas ordet i Theo.
Intelligent Design
En av de mest intressanta spalter om intelligent design. Fler och fler forskare inser att det måste finnas en Gud som skapade allt. Han berättar historien om Green Turtle i en rak linje till sina foderplats bränder över haven. Hur dessa djur redo att spela är ett mysterium där biologer fortfarande inte har. Djuren måste kunna identifiera åtminstone två olika magnetiska parametrar: magnetisk fältstyrka och magnetisk veldlijninclinatie som tillsammans bildar samordningssystemet. Sina sinnen kan därför följa en magnetisk diagram. Slump eller design?
Iezegrammen
Den bästa delen av boken är iezegrammen. Dessa är smarta ordlekar. Några av de vackraste jag vill visa här:

Vision Etsel

Boken är lätt att manipulera och tillgängligt även för personer utan judisk bakgrund. De är inte angelägna kolumner där människor tas på kornet. Det är främst uppfattningar och tänkande ger en fin inblick i hur Rabbi Vorst om livet. Den iezegrammen hans roliga språket finner. Kul att läsa och genom att berätta andra människor,. En omfattande översyn av denna bok jag inte behöver det. Du behöver bara läsa boken själv. Du kommer att ha no regrets.
Nästa artikel Religion i Vitryssland