Bokrecension "Den mänskliga dimensionen" A.J.H. Krok

Torre Aspelund December 27, 2015 Utbildningen 3 0
Den här broschyren kommer att innehålla mycket användbar information för både professionella och tillfälliga användare. Det gör-det-självare till arkitekt. En mycket praktisk bok som är mycket användbart under designprocessen. Information om boken
Writer: A.J.H. Krok
År: 2005
Typ av bok: Pocket, 87 sidor
Utgivare: The Free Publishers
Språk: Holländska

Den mänskliga dimensionen

Vid utformningen av byggnader, måste man ständigt göra med storlekar som härrör från de dimensioner av människokroppen. Vi anser att dessa mänskliga dimensioner eller multiplar av det tillbaka i dimensioner byggelement såsom trappor, dörrar, kök och produkter avsedda att användas av människor. För att förhindra att varje designer måste åter mäta dessa åtgärder själva detta häfte. "Den mänskliga dimensionen", sammansatt. I det här numret är inte bara åtgärderna själva utan även förhållandet mellan storlek och rörelser av människokroppen och storleken på konstruktionselement i och runt hemmet. "Den mänskliga dimensionen" används på olika sätt. Designers inte härleda optimala storlekar av utrymmen som är relaterade till rumsliga arrangemang.
Dimensionerna av byggnader och föremål använda för människa är härledda från dimensionerna hos den mänskliga kroppen. Denna dimensionering av alla typer av byggnader och föremål visas tydligt i denna bok, med hänvisning till ritningarna och dimensioner utan omfattande text.

Förväntan av författarna

Förväntningar som ger författarna till denna bok är att det är en klar, men framför allt praktisk bok. De har skrivit till människan för att ge en bok där alla dimensioner visas i optimalt utnyttjande, som kan användas för klassificering av rummen eller i utformningen av dessa denna bok. Dessa förväntningar är uppfyllt enligt min mening, ger boken många olika mått användning, mänskliga dimensioner, rörelser och handlingar. Ritningarna för de olika dimensionerna visas tydligt, vilket gör det lätt för läsaren att förstå vad använder åtgärder eller handlar berörda. Läsaren kommer att veta dimensioner som kan vara användbara i klassificeringen av utrymmen, eller utkast till redskap för människor. Denna bok är mycket intressant för inredningskonsulter, produktdesigners och inredningsarkitekter till exempel. Den information som ges i den här boken kan vara väl tillämpas i praktiken. Också forma ?? Den mänskliga dimensionen ?? mycket organiserade, dimensionerade ritningar och små beskrivningar prydligt inriktad på sidan.

CV

Sammanfattningsvis kan jag säga att boken ?? Den mänskliga dimensionen ?? en praktisk bok, där huvudsyftet är att ge en bok till folket där alla mått visas i vilken en optimal användning kan användas vid utformning av layouter av rummen eller föremål. Informationen är klart begränsad med texten, vilket gör kärnan av boken, dimensionerna, är tydligt markerade. Kort sagt, du vill att bättre förstå det? Då måste du ha den här boken. Det finns ingen talar runt det, men det visar omedelbart vad du vill.