Animationer: Produktionen

Annalil Wahlström Februari 27, 2016 Underhållning 1 0
FONT SIZE:
fontsize_dec
fontsize_inc
Datoranimerade filmer är enormt populärt på grund av de obegränsade möjligheter och fantastisk effekt. Den som tror att produktionen av sådan film med datorn är mycket enklare än för hand, är fel. Det är en hel del arbete och kosta minst lika mycket tid som andra former av animation. Men möjligheterna expanderat kraftigt. Vad som verkligen involverad i produktionen av en animerad film?

Innehåll

  • Produktion
  • Röstskådespelare
  • Animeringen
  • Färg och konsistens
  • Ljus
  • Ljud
  • Layout
  • Rendering
  • Finish

Som med alla animation film också tas omfattande förberedelser för en dator animerad film. En idé utvecklas till ett storyboard. När storyboard har godkänts, kan skapandet av själva filmen börjar. Detta sker i enlighet med de riktlinjer som antogs i beredningen.

Produktion

I produktionen alla avdelningar måste arbeta hårt. Denna fas för framställning av en animering tar den längsta av alla. Det kan ibland ta flera år innan allt är klart.
Varje komponent kräver enorm uppmärksamhet

Röstskådespelare

Professionella aktörer tala röster karaktärerna från filmen. För en ursprungliga filmen är första inspelade röster. Först då animeringen skapas och synkroniseras till omröstning. Rörelser och ansiktsuttryck kan anpassas till omröstning.
När en film översätts, rösterna efteråt registreras och synkroniserad med filmen. Detta är svårare än inspelning före animeringen eftersom översättningen måste passa med läpprörelserna hos filmen. Översätta en film därför kräver viss kreativitet.
Skådespelarna talar texten i skriptet flera gånger på olika sätt. Ibland improviserar de. De bästa inspelningarna slutligen används.

Animeringen

De två-dimensionell bild skapas i Storyboard måste nu omvandlas till tre-dimensionella. Det är vad animatörer. Animatörer rita eller måla som traditionell animation. Eftersom modellen och karaktär av siffrorna redan är avgjord, animatörer är faktiskt en sorts aktörer som styr varje rörelse och uttryck av karaktärerna från datorn.
I datoranimation, karaktärerna är attributen in och registreras på två olika sätt i 3D:
  • Det finns handgjorda bilder som sedan skannas i 3D på datorn.
  • De är direkt i 3D modelleras i datorn. Enkla figurer såsom tegel eller en boll är inte så svårt. Människor eller djur, är dock mycket mer komplicerat. Det börjar med bildning av ett skelett, som omvandlas till en 3D-siffra på skärmen. Efter detta är huden skapas. Detta är mycket exakt eftersom varje siffra på alla sidor måste passa exakt. Allt detta görs med en speciell mjukvara.

Tecken
När detta är gjort, karaktärerna få leder och punkter där de kan röra sig. För att visa hur mycket arbete att skapa en karaktär Woody från Toy Story är bara i hans ansikte alla flytta 100 poäng!
Animatörer som gör detta arbete kräver omfattande förståelse av rörelserna och uttryck som kan användas. T.ex. Om ett djur används som en talande karaktär, ofta får detta ett slags mänskligt ansikte för att låta det tala till vår fantasi. Animatörer söker här, hur denna vision kan bäst form. Samtidigt måste djuret hålla naturliga rörelser så att det förblir igenkännlig som djur som skildras. Den rätta balansen mellan människor och djur egenskaper, måste finnas i uttrycket och rörelser en karaktär. Vanligtvis mänskliga drag råder eftersom det tilltalar oss.
Detta är till exempel ses i filmen Hitta Nemo. När huvudpersonerna Nemo, Marlin och Dori och andra tecken experimenterar med placeringen av ögonen och formen på munnen, kinder och ögonbryn. Eftersom fiskar har ögonen på sidorna av huvudet, inte kan vara mänskligt ansikte gjorda av här om ögonen flyttas framåt. Det senare är också klar och karaktärerna har blivit så uttrycksfulla ansikten som talar till fantasin.
Bakgrund
Bakgrunden är gjord av en annan grupp av animatörer än tecknen. Dessa är uppsättningen av animatörer. De arbetar i nära samarbete med regissören, så att hans vision förverkligas på området. När bakgrunden klara och godkända, är bakgrunden fylls med t.ex. stolar, bord, lampor och så vidare för att skapa en verklig värld.

Färg och konsistens

När siffrorna är nere, de går till en annan verksamhet som de är försedda med kläder och färg. Härefter finns textur och varvid en siffra skugga tillsättes emellertid alltid får karaktär.

Ljus

När allt i animeringen avdelningen sker, kommer arbetet att fortsätta det med ljus. Denna avdelning är alla gjort tillsammans; bakgrunden, tecknen, fyllningen av bakgrunden och så vidare. Ljussnittet måste göra en hela denna.
Detta är ett stort ansvar. Dessa animatörer måste sätta ljuset rätt och de måste veta hur ljuset reagerar på olika typer av material, texturer och färger. De bör rikta visa ljus men också reflektion och skugga. De gör detta genom skott. Här måste de hålla i minnet att passa varje skott i sekvensen fortfarande bra skott så att den totala filmen ger en enhetlig bild när det gäller ljus och färg.
Ibland kan en bild visas fortfarande vara fel alls när ljuset tillsätts. Det måste återvända till animeringen avdelningen och uppdateras.

Ljud

Medan en animerad film göras för att se, är ljudet fortfarande mycket viktigt. Det har stort inflytande på hur bilden kommer över till betraktaren. Egenskaperna hos karaktärerna klargöras i stor utsträckning av ljudet. Ljud klargöra den miljö där scenen sker. Till exempel får vi höra ett eko än evenemanget äger rum i en skallig eller stort, tomt rum. Vi kanske inte ser detta utrymme i filmen, men av ljudet vi fortfarande vet att detta utrymme finns. På detta sätt, omedvetet låter väldigt mycket information till betraktaren.
Eftersom animation i sig har inget ljud, det är inte frivilligt sökt eller skapas och registreras. Detta kräver mycket forskning i musik och ljudeffekter. I de stora filmerna, används ofta av en symfoniorkester för att göra det mesta av bakgrundsmusik. Musik är den enklaste tillämpningen av buller. Det ger atmosfär till filmen och gör att filmen i sin helhet.
Synkronisering
En knepig del av animation är synkroniseringen av ljud. Detta gäller särskilt i området för det talade ordet. Den exakta synkroniseringen av munnen av en karaktär med talad text är mycket svårt och även för professionella animatörer en enorm uppgift. Vanligtvis, därför finns det inte exakt synkroniserad, men totalt sett. Det enklaste sättet är att synkronisera film med ljud.

Layout

Avdelningen layout koreograferar tecknen i rätt läge. De använder en virtuell kamera. De gör flera skott för att packa stansen och känslan av varje punkt i berättelsen. De brukar göra flera skott per scen så att redigering av filmens mest övertygande skott kan användas ..

Rendering

Detta är det sista steget i skapandet av filmen. Allt som har gjorts fram till dess kommer att kombineras för att bilda en film.

Finish

Slutligen, filmen går till redigeringsavdelningen. Här kan filmen bearbetas på samma sätt som med en vanlig video. Här beslutas vad som slutligen lyckades eller inte i filmen. Ordern bestäms, färgerna justeras och får bilderna att blandas in smidigt. Krediterna kommer att göras och vid behov lagts ljudeffekter. Filmen är sedan klar att släppas.
  Like 0   Dislike 0
Kommentarer (0)
Inga kommentarer

Lägg till en kommentar

smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile
Tecken kvar: 3000
captcha